Nasz zespół

Wasze dzieci są u nas wśród ludzi ciekawych i otwartych – na poglądy, idee, potrzeby, własny rozwój, kontakt z drugim człowiekiem; ludzi mądrych i wrażliwych, gotowych do popełniania błędów, przyznawania się do nich i uczenia się na nich. Ludzi potrafiących budować autentyczne relacje z drugim człowiekiem, ciepłych, świadomych własnych dążeń i celów, mających pasje.

Kluczowe są kompetencje społeczne – mamy miejsce zarówno dla osobowości barwnych, charyzmatycznych i szalonych, jak i dla wyciszonych, stonowanych, spokojnych. Od wszystkich oczekujemy zrozumienia procesów zachodzących w grupie, psychologii rozwojowej dziecka, dojrzałości emocjonalnej, ciekawości świata, cierpliwości i wielu innych cech, dzięki którym osoba ta czuje się u nas dobrze, a my cieszymy się, że jest z nami.

Nauczyciel nie jest u nas nadzorcą. Jest raczej obserwatorem, przewodnikiem, opiekunem, doradcą, współpracownikiem, po prostu członkiem społeczności szkolnej.

Nasz zespół to osoby kompetentne, wykwalifikowane, nietuzinkowe i czerpiące ogromną przyjemność z pracy z dziećmi. Naszym zadaniem jest nie pozwolić, aby dziecięca ciekawość świata odeszła w zapomnienie, aby z czasem zmarnował się potencjał dziecka, aby przerodził się w stagnację i apatię zrezygnowanego dorosłego.

Chcemy pomóc dzieciom spełniać marzenia i staramy się to osiągnąć poprzez podążanie za dziecięcymi potrzebami, wsłuchiwanie się w nie, dzielenie się z dziećmi wiedzą o możliwościach, ale także i ograniczeniach, jakie przed nimi stoją we współczesnym świecie.

Dzieciaki codziennie potrafią nas czymś zaskakiwać – dzięki temu i my się wiele uczymy. Dlatego uwielbiamy tę pracę!


Katarzyna Walczak

Wielbicielka nauki, miłośniczka zwierząt, wyzwań, podróży, dobrego rocka i książek. Mama dwóch niezwykłych chłopców. Ma dar wynajdywania nietuzinkowych ludzi i działania z nimi, by tworzyć wyjątkowe miejsca – jak Galileo czy ePicentrum edukacyjne. Pośród licznych zajęć znajduje czas na uczenie angielskiego, rozmowy o małych i dużych sprawach oraz na zmienianie rzeczywistości, w tym kawałku, na który ma wpływ. Trwale uczulona na obłudę i fanatyzm, dba o to, żeby każdy człowiek dookoła niej był szanowany i miał przestrzeń do rozwoju. Filolożka angielska, tutorka, założycielka i szefowa Galileo oraz założycielka i prezeska Fundacji Swoją Drogą.


Ewelina Nanowska

Ewelina specjalizuje się w pedagogice specjalnej, szczególnie resocjalizacji i surdopedagogice ale jej zainteresowania dotyczą wielu obszarów. Komunikacja werbalna i niewerbalna, terapia pedagogiczna, mechanizmy uzależnień, psychologia, samorozwój, wszelkiego rodzaju mechanizmy działania (na) człowieka – to tematy, które ją wciągają i często czytanie o nich zastępuje jej sen. W wolnych chwilach szyje, fotografuje i robi charakteryzacje męcząc najbliższych. Prywatnie mama Pawła i miłośniczka zwierząt (zwłaszcza swojego psa i dwóch kotów). W Galileo jest wicedyrektorką, pedagogiem specjalnym, nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, plastyki i techniki. Prowadzi też zajęcia korekcyjno- kompensacyjne i rewalidacyjne, a oprócz tego towarzyszy dzieciom w życiu codziennym. Poza Galileo jest też Dyrektorką Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej Evemed i zawsze, ale to zawsze coś studiuje…


Rozalia Ratuszniak – Naumowicz

Rozalia to pasjonatka rowerów, spacerów po górach i słodkiego lenistwa, zawsze w towarzystwie swoich psów Kudo i Kari, kota Wafla i męża Łukasza. Można o niej powiedzieć, że jest trochę jak człowiek orkiestra – ukończyła liceum plastyczne na kierunku fotografia, studia z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej, z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i Akademię Kina Światowego Nowych Horyzontów we Wrocławiu. W Galileo pracuje jako pedagog szkolny i tutorka, a także uczy nas jak lepiej się komunikować na warsztatach kompetencji i komunikacji społecznych, jak dbać o swoje i innych bezpieczeństwo na edb i trochę lepiej rozumieć jak działa świat społeczny na wos. Przygody takie jak współtworzenie fluorescencyjnej pantomimy, udział w spływie kajakowym, czy urządzenie plenerowej pralni przed wejściem do szkoły należą do jej ulubionych, bo angażują dzieci i dorosłych we wspólne aktywności.


Karolina Skrzypek

Podczas spotkań z dziećmi i młodzieżą kieruje się zasadami pracy terapeutycznej Carla Rogersa. Uważa, że każda jednostka dąży do samorozwoju, jest w stanie kierować własną edukacją, a nauczyciel jest jedynie towarzyszem tego rozwoju. Rolę nauczyciela postrzega bardziej jako asystenta gotowego do odpowiedzi na pytania, osoby wskazującej źródła, z których czerpać mogą uczniowie niż dyrektywnego nieomylnego autorytetu. W swojej pracy nie boi się mówić „nie wiem” i wraz z młodym człowiekiem szukać odpowiedzi na pytanie. Uważa, że wspólne poszukiwania wnoszą do edukacji młodych ludzi więcej niż tradycyjne metody podawcze. W Galileo prowadzi zajęcia o wdzięcznych nazwach „Eliksiry”. Co tydzień wraz z Dzieciakami odkrywa na nowo piękno chemii i fizyki. Przedmioty ścisłe to dla niej przede wszystkim eksperymentowanie i wysnuwanie wniosków z obserwacji. Najmłodsi codziennie pokazują jej też jak dociekliwy jest umysł dziecka i dlaczego matma to coś naturalnego, czym można się bawić. Zarówno z najmłodszymi jak i ze starszymi klasami zgłębia tajniki ciekawych zawodów. Prowadzi również ePicentrum edukacyjne.


Dorota Kwiatkowska

Brudna Babcia (indiański przydomek nadany przez Dzieciaki na potrzeby komunikacji podczas wypraw w krzaki). Od 6 lat stara się tworzyć przyjazne rozwojowi przestrzenie w ramach różnych szkół alternatywnych. Jej pasją są nauki przyrodnicze, ale z natury jest ciekawska – nieraz zawędruje też w inne obszary. Tak może się rozpocząć kolejna przygoda. Często towarzyszy bystrym obserwatorom przyrody, których napędza chęć wyjaśnienia tryliardów zjawisk, które zauważają. Innym razem ćwiczy uważność na przyrodę i własny organizm tych, których zainteresowania ulokowane są zasadniczo gdzie indziej. Przez pracę projektową, możliwie interdyscyplinarną, uczymy się osiągać cele i współpracować. Bliski jest jej sposób komunikowania się w zgodzie z zasadami Porozumiewania bez Przemocy. W kontaktach z Dziećmi stawia na autentyczność, uważność i wzajemny szacunek. Jest przekonana, że dając sobie w relacji dziecko-dorosły szczerą, życzliwą informację na temat wspólnej pracy, rozwijamy się i to nam służy, choć nie zawsze jest łatwe. Energię do działania daje jej Rodzina – Grześ, Dobi, Ścibor i Zofia oraz ludzie – Dorośli i dzieci, z którymi tu pracuje.


Patrycja Koziarzewska

Patrycja  – żona swojego męża, mama trójki dzieci, matematyczka. Uwielbia rodzinne wyprawy, choćby niedaleko, a gdy tylko nadarzy się okazja, szuka ukrytych skarbów jako początkujący geokeszer. W ludziach ceni szczerość. Szukając różnych możliwości rozwoju dzieci zainteresowała się pedagogiką Marii Montessori i alternatywnymi nurtami edukacji. Próbuje swoich sił w Mistrzostwach Polski w Sudoku i Łamigłówkach, bo “łamanie głowy” to jej pomysł na wolny czas, podobnie jak planszówki. Lubi też pograć na gitarze, a dzięki pandemii również na ukulele 🙂


Zosia Przybycień

Absolwentka filologii hiszpańskiej na Uniwersytecie Wrocławskim. Pasjonatka Hiszpanii i Ameryki Południowej. Uwielbia podróżować i poznawać inne kultury, a zdobyte doświadczenie podczas wymiany studenckiej oraz innych podróży lubi przekazywać na zajęciach z uczniami, aby oprócz języka poznali też kulturę hiszpańską. W wolnym czasie lubi sport, uczyć się języków obcych i słuchać muzyki. Największym marzeniem Zosi jest zwiedzić Amerykę Południową. 🙂

 


Olga Simm

Jeśli nie siedzi z nosem w książce, to najpewniej z kimś rozmawia. Oprócz bycia z ludźmi i czytania, uwielbia gotować. W Galileo pracuje jako psycholog, nauczyciel języka polskiego i tutor. Na co dzień wspiera małych, średnich i dużych w mówieniu o swoich potrzebach, rozwiązywaniu trudnych sytuacji, podejmowaniu decyzji i byciu we wspólnej przestrzeni. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała m.in. w Fundacji Bullerbyn i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Po warszawskich wojażach, zapuszcza korzenie we Wrocławiu, który odkrywa na nowo prawie każdego dnia. Prywatnie żona Maćka, mama Marceliny i Igi.


Oliwia Kaczmarek

Studentka filologii polskiej ze szczególnym zamiłowaniem do ścieżki literaturoznawczej. W swoich badaniach nad literaturą chętnie korzysta z elementów personologii oraz krytyki feministycznej, a w swoich pracach często zahacza o gender studies, socjologię i psychologię. Demitologizuje, drąży i obala stereotypy, zarówno płciowe, jak i inne kulturowe archetypy, ze względu na ich szczególną szkodliwość. W Galileo zaraża Uczniów i Kadrę miłością do ojczystego języka, jego wytworów i przemian. Wyznaje zasadę, że każda istniejąca emocja została już kiedyś przez kogoś zapisana, a literatura jest niepodważalnym świadectwem przeżyć historycznych epoki, w której powstała, łącznie z jej bolączkami i radościami. W przyszłości chce zdobyć uprawnienia do nauczania wczesnoszkolnego i nie tylko. Wie, że to na pewno nie koniec jej nauki, bo widzi dla siebie jeszcze tysiące ścieżek rozwoju – każda z nich przecież w końcu prowadzi do ludzi!


Tomasz Garpiel

Geograf z wykształcenia, Geolog z ciekawości, Geomorfolog z zamiłowania. Przewodnik górski sudecki. Gdy nie ma go w szkole, z pewnością przemierza górskie szlaki z grupami dzieci i młodzieży. Poza tym zarządza blogiem Pan Przewodnik oraz kieruje działaniami Fundacji Polska górom! W nocy, jeśli akurat nie śpi, wdrapuje się po ciemku na górskie szczyty, zdobywając Nocną Koronę Sudetów, której jest pomysłodawcą. Fan podchodów, gier terenowych, biegów na orientację i kolekcjoner map. Uwielbia rysować (choć z braku czasu robi to coraz rzadziej, w dodatku ostatnio ołówek zamienił na tablet graficzny), i śpiewać (co nie znaczy, że umie). Cały czas coś nuci pod nosem, a gdy nikt nie słyszy odważa się robić to głośno. Miłośnik kuchni polskiej, czeskiej, węgierskiej, śródziemnomorskiej i wielu innych. Zawsze zamawia lokalne potrawy odwiedzając nowe miejsca. Bardzo chciałby wrócić do nauki gry na harmonijce diatonicznej typu c. Lubi komedie z Lesliem Nielsenem. Serio 😉

 


Dominika Krupok

Studentka filologii polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim, samorządowiec, rzecznik Koła Naukowego Miłośników Literatury Dziecięcej i Młodzieżowej „Aslan” i pasjonatka historii. W swojej pracy dyplomowej połączyła miłość do ojczystego języka i czasów PRL-u, badając męskie wzorce w „Panu Samochodziku”. Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Sztuk Pięknych na profilu fotografia. W Galileo możecie ją spotkać na zajęciach z historii, którą uważa za najciekawszą z opowieści lub przy członkach samorządu, którym się opiekuje. Czasami znika zająć się naszymi social mediami, poczytać z młodszakami Kaczora Donalda (którego jest wielką fanką) czy, ze względu na swoją naturę społecznika, podyskutować z uczniami – o sprawach błahych i bardziej poważnych. Prywatnie miłośniczka herbaty wszelakiej i czarnej kawy z miodem, ciekawych ujęć fotograficznych i corocznych spływów kajakowych w gronie przyjaciół.

 


Marlena Ślęzak

Absolwentka filologii polskiej i studentka publikowania cyfrowego i sieciowego na Uniwersytecie Wrocławskim. Miłośniczka książek, filmów (w szczególności horrorów), komiksów i gier komputerowych, ponad wszystko kochająca kawę. Gdy tylko przekroczycie próg naszej szkoły, dostrzeżecie ją uśmiechniętą za biurkiem w sekretariacie lub usłyszycie gdy wykonacie do nas telefon. Marlena odpowie na wszystkie Wasze pytania, jako nasz specjalista od kancelarii i administracji.