I was a volunteer with this staff for one year. While my specific job was to teach English, the staff encouraged me to be creative and use informal ways of teaching, as well as expanding the topics of discussion in order to make the lessons as interesting and relevant for the children as possible. Working with the teachers here has been a life-changing experience, as their devotion and hard work is inspiring. Likewise, the difference one year made in the lives of the children was clear: they became more confident and more in control of their emotions and behavior. I have no doubt that the staff will continue to help children thrive and grow.
Ioana Maria Pavel, Romania – Volunteer
Not being a teacher myself, coming from art history and the arts realm, and working within the team as an English teacher assistant and a helper, my goal was to challenge myself into communicate with the students, being open to learn from them while trying to teach them into empathise with each other, accepting foreign cultures and different personal backgrounds. The team incites for a community-driven democratic thinking where everyone has a saying, and discussion and dialogue are everyday exercises. Informal teaching techniques and a direct contact with nature are encouraged thus resulting into a creative environment for the upbringing of strong and free willed youngsters.
Madalena Galvão, Portugal – Volunteer
Do szkoły prowadzonej przez Kasię trafiłem z dwiema córkami, z których jedna jest klasyczną stonogą, która musi pracować w swoim tempie, bo poganianej plączą się nogi, blokuje się i rozpacza, druga koziorożcem wrażliwcem i buntowniczką, która potrzebuje zrozumienia, uśmiechu i partnerstwa. Uciekaliśmy ze szkół, w których pościg za ocenami zabił rozwój osobowości, w których moje córki czuły się nieszczęśliwe, mało wartościowe, gorsze… Tutaj trafiliśmy do szkoły, w której wszystko było inaczej. Żadnego wyścigu po oceny, za to operacyjne zdobywanie wiedzy i umiejętności, akceptacja osobowości, poszanowanie odrębności, dbałość o indywidualny rozwój… Szkoła prawie bez stresu, do której uczniowie chodzą, bo chcą i lubią. Szkoła, w której nauczyciele i dyrekcja, pełni profesjonalizmu i zaangażowania, są przyjaciółmi dzieci, które szanują i w których, nie lekceważąc problemów, szukają zalet i motywacji. Wszystkim, którzy nie marzą o korporacji i wyścigu szczurów dla swoich dzieci polecam Galileo, bo to ono jest kontynuacją szkoły, o której piszę.
Mirek Lasota, ojciec dwóch uczennic
Indywidualne podejscie do rozwoju dziecka, to chyba najbardziej kompaktowa wersja opinii. Szkola daje przestrzen do rozwijania wlasnych zainteresowan i dzielenia sie ich efektami w ramach szkolnych zgromadzen. Nie wiesz co to jest zgromadzenie, ano wlasnie, czegos takiego nie ma w szkolach publicznych. <3
Adam Puchalski, źródło: opinia z Google
Hello! Im Alberto, from Spain, and I had the chance to work with the professional teachers who are going to take part in this new school. I was a volunteer of the project EVS, financed by Erasmus +. My experience there was quite enriching and the way they approach the educational method is innovative and different from the conventional and traditional one. I was always comfortable with the way of working and with the staff. I have no doubt it will be a great place to educate the new generations.
Alberto Padilla, Spain – Volunteer
Super miejsce jedyne takie na świecie, dzięki wam dla mojej córki rysuje się lepsza przyszłość, wraca też wiara w ludzi. Każdemu polecam to więcej niż szkoła, czysty dowód na to, że nauczanie można prowadzić w cywilizowany wspaniały sposób rozwijając osobowość dziecka. Pozdrawia.
Tomasz Bogacz, źródło: opinia z Google
Wspaniała, młoda i posiadająca dużą wiedzę kadra pedagogiczna pomagała odkrywać mocne strony dzieci. Cieszyła się z ich sukcesów, a w trudnych chwilach zawsze je wspierała i motywowala do zdobywania wiedzy. Dzięki indywidualnemu podejściu wychowawców do dzieci nauka była wspaniałą przygodą. Pokazała jak zostać dobrym i mądrym człowiekiem, i że porażki mogą czegoś pozytywnego nauczyć. Niezdecydowanym polecam wybór tej szkoły. Pozdrawiam.
Andrzej Śledź, ojciec jednego z uczniów
Niesamowite, że można widzieć w dziecku człowieka ze swoją historią, emocjami, talentami i pasją, że można chcieć zapewnić mu przestrzeń do doświadczania życia, a nie tylko nauki… Chylę głowę przed Nauczycielami z takim podejściem i przed Panią Dyrektor za taką otwartość.
Agnieszka Bonar-Sadulska, mama uczennicy
Autorska szkoła podstawowa we Wrocławiu
Galileo to autorska szkoła podstawowa, co oznacza, że prowadzimy ją zgodnie z autorskimi założeniami. Naszym głównym celem jest stworzenie warunków do rozwoju człowieka, który jest świadomy, otwarty, odpowiedzialny, myślący krytycznie, wrażliwy na potrzeby swoje i innych oraz zdolny do tego, by podążać własną ścieżką. Nie jesteśmy jak tradycyjne szkoły podstawowe we Wrocławiu, które otwierają ranking oparty o wyniki egzaminów. Pokazujemy naszym uczniom, że nauka nie musi być przykrym obowiązkiem i wkuwaniem regułek na pamięć – wspieramy zapał młodego człowieka do samokształcenia, troszczymy się o dobrą atmosferę w szkole, a także dbamy o indywidualizację procesu nauczania. Udowadniamy, że szkoła może być miejscem bezpiecznym, otwartym na różnorodność i nastawionym na rozwój, a nie wyniki.
Szkoły podstawowe we Wrocławiu – opinie
Czy porównując szkoły podstawowe we Wrocławiu, zwracasz uwagę na opinie? Na pewno tak. W końcu to najprostszy sposób, by dowiedzieć się, jak naprawdę funkcjonuje dana placówka. Na stronie internetowej Galileo znajdziesz opinie naszych uczniów i ich rodziców, a także wolontariuszy z Portugalii, Rumunii i Hiszpanii, których mieliśmy przyjemność gościć. Opinie na temat Galileo znajdziesz też w Google czy na Facebooku. Jeśli chcesz się przekonać, co sprawia, że nie jesteśmy jak inne szkoły podstawowe we Wrocławiu, zapisz dziecko na dzień próbny – to najlepszy i najprostszy sposób, by zapoznać się z metodami pracy Galileo.
Galileo a inne szkoły podstawowe we Wrocławiu
Jako autorska szkoła podstawowa różnimy się od innych placówek edukacyjnych we Wrocławiu. Jesteśmy szkołą demokratyczną, która nie ogranicza dziecięcej wolności, a przy tym jest otwarta na różnice światopoglądowe i kulturowe. W Galileo nie ma ocen, ale realizujemy podstawę programową i wydajemy świadectwa szkolne. Nasi nauczyciele stosują autorskie programy nauczania, czerpiąc pełnymi garściami z nowoczesnych metod.
Czy Galileo to szkoła podstawowa dla wszystkich?
Galileo jest szkołą podstawową dla dzieci, które chcą się rozwijać we własnym tempie i przychodzić do szkoły z radością, a nie z lękiem przed sprawdzianem. Zanim zapiszesz dziecko, koniecznie przeczytaj nasz statut – jego akceptacja to niezbędny krok do owocnej współpracy. Galileo nie jest bowiem miejscem dla rodziców, którzy ponad wszystko cenią rankingi, konkursy międzyszkolne, doskonałe oceny i świadectwa z czerwonym paskiem. Staramy się, by nasza szkoła była zaprzeczeniem słów Gabriela Lauba, który powiedział, że „człowiek uczy się przez całe życie, z wyjątkiem lat szkolnych”. W Galileo nauka rozpoczyna się już pierwszego wspólnego dnia.