Nasz zespół

Galileo-icons-07

Wasze dzieci są u nas wśród ludzi ciekawych i otwartych – na poglądy, idee, potrzeby, własny rozwój, kontakt z drugim człowiekiem; ludzi mądrych i wrażliwych, gotowych do popełniania błędów, przyznawania się do nich i uczenia się na nich. Ludzi potrafiących budować autentyczne relacje z drugim człowiekiem, ciepłych, świadomych własnych dążeń i celów, mających pasje.

Kluczowe są kompetencje społeczne – mamy miejsce zarówno dla osobowości barwnych, charyzmatycznych i szalonych, jak i dla wyciszonych, stonowanych, spokojnych. Od wszystkich oczekujemy zrozumienia procesów zachodzących w grupie, psychologii rozwojowej dziecka, dojrzałości emocjonalnej, ciekawości świata, cierpliwości i wielu innych cech, dzięki którym osoba ta czuje się u nas dobrze, a my cieszymy się, że jest z nami.

Osoba dorosła nie jest u nas nadzorcą. Jest raczej obserwatorem, przewodnikiem, opiekunem, doradcą, współpracownikiem, po prostu członkiem społeczności szkolnej.

Nasz zespół to osoby kompetentne, wykwalifikowane, nietuzinkowe i czerpiące ogromną przyjemność z pracy z dziećmi. 

Naszym zadaniem jest nie pozwolić, aby dziecięca ciekawość świata odeszła w zapomnienie, aby z czasem zmarnował się potencjał dziecka, aby przerodził się w stagnację i apatię zrezygnowanego dorosłego.

Chcemy pomóc dzieciom i młodzieży spełniać marzenia i staramy się to osiągnąć poprzez podążanie za ich potrzebami, wsłuchiwanie się w nie, dzielenie się wiedzą o możliwościach, ale także i ograniczeniach, jakie przed nimi stoją we współczesnym świecie.

I dzieci i nastolatki codziennie potrafią nas czymś zaskakiwać – dzięki temu i my się wiele uczymy. Dlatego uwielbiamy tę pracę! 😊

Katarzyna Walczak

Wielbicielka nauki, miłośniczka zwierząt, wyzwań, podróży, dobrego rocka i książek.

Mama dwóch niezwykłych chłopców.

Ma dar wynajdywania nietuzinkowych ludzi i działania z nimi, by tworzyć wyjątkowe miejsca – jak Galileo czy ePicentrum edukacyjne

Pośród licznych zajęć znajduje czas na uczenie angielskiego, rozmowy o małych i dużych sprawach oraz na zmienianie rzeczywistości, w tym kawałku, na który ma wpływ. Trwale uczulona na obłudę i fanatyzm, dba o to, żeby każdy człowiek dookoła niej był szanowany i miał przestrzeń do rozwoju. Filolożka angielska, tutorka, założycielka i szefowa Galileo oraz założycielka i prezeska Fundacji Swoją Drogą.

Ewelina Nanowska

Ewelina specjalizuje się w pedagogice specjalnej, szczególnie resocjalizacji i surdopedagogice, ale jej zainteresowania i kwalifikacje dotyczą wielu obszarów. 

Komunikacja werbalna i niewerbalna, terapia pedagogiczna, mechanizmy uzależnień, psychologia, samorozwój, wszelkiego rodzaju mechanizmy działania (na) człowieka – to tematy, które ją wciągają i często czytanie o nich zastępuje jej sen. W wolnych chwilach szyje, szydełkuje, fotografuje, rysuje i robi wiele innych rzeczy. Prywatnie mama Pawła, żona Damiana i miłośniczka zwierząt (zwłaszcza swoich: psa, trzech kotów, jeża, szczura i … lista może już być dłuższa). 

W Galileo jest wicedyrektorką, pedagogiem specjalnym, nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, plastyki i techniki. Prowadzi też zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i rewalidacyjne, a oprócz tego towarzyszy dzieciom w życiu codziennym. 

Poza Galileo prowadzi Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną Evemed, jest wiceprezeską Fundacji Swoją Drogą i zawsze, ale to zawsze coś studiuje…

Rozalia Ratuszniak – Naumowicz

Rozalia to pasjonatka rowerów, spacerów po górach i słodkiego lenistwa, zawsze w towarzystwie swoich psów Kudo i Kari, kota Wafla i męża Łukasza. 

Można o niej powiedzieć, że jest trochę jak człowiek orkiestra – ukończyła liceum plastyczne na kierunku fotografia, studia z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej, z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i Akademię Kina Światowego Nowych Horyzontów we Wrocławiu. 

W Galileo spełnia się jako pedagożka szkolna i tutorka, a także pomaga nam lepiej się komunikować na warsztatach kompetencji i komunikacji społecznych, dbać o swoje i innych bezpieczeństwo i trochę lepiej rozumieć jak działa świat społeczny. 

Przygody takie jak współtworzenie fluorescencyjnej pantomimy, udział w spływie kajakowym, czy urządzenie plenerowej pralni przed wejściem do szkoły należą do jej ulubionych, bo angażują dzieci i dorosłych we wspólne aktywności.

Patrycja Koziarzewska

Patrycja  – żona swojego męża, mama trójki dzieci, matematyczka. Uwielbia rodzinne wyprawy, choćby niedaleko, a gdy tylko nadarzy się okazja, szuka ukrytych skarbów jako początkujący geokeszer. 

W ludziach ceni szczerość. Szukając różnych możliwości rozwoju dzieci zainteresowała się pedagogiką Marii Montessori i alternatywnymi nurtami edukacji. 

Próbuje swoich sił w Mistrzostwach Polski w Sudoku i Łamigłówkach, bo “łamanie głowy” to jej pomysł na wolny czas, podobnie jak planszówki. Lubi też pograć na gitarze, a dzięki pandemii również na ukulele

Olga Simm

Jeśli nie siedzi z nosem w książce, to najpewniej z kimś rozmawia. Oprócz bycia z ludźmi i czytania, uwielbia gotować. 

W Galileo pracuje jako psycholog, nauczyciel języka polskiego i tutor. Na co dzień wspiera małych, średnich i dużych w mówieniu o swoich potrzebach, rozwiązywaniu trudnych sytuacji, podejmowaniu decyzji i byciu we wspólnej przestrzeni. 

Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała m.in. w Fundacji Bullerbyn i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Po warszawskich wojażach, zapuszcza korzenie we Wrocławiu, który odkrywa na nowo prawie każdego dnia. Prywatnie żona Maćka, mama Marceliny i Igi.

Jarosław Drapała

Jarek na co dzień przyjmuje postać adiunkta na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej. Zajmuje się wydobywaniem wiedzy z danych medycznych i programowaniem symulacji komputerowych zjawisk biologicznych.

Jego naturalnym środowiskiem jest interdyscyplinarna grupa osób rozwiązująca wspólny problem z pogranicza różnych dziedzin. Stąd wynika jego sposób nauczania dzieci w różnym wieku, 6+, 12+, a nawet 18+, polegający na zaangażowaniu młodego człowieka w rozwiązywanie problemów, przy okazji których nabywa wiedzę i umiejętności nie ograniczone do jednej wąskiej dziedziny. 

W Galileo skupia się na nauczaniu umiejętności programowania, ponieważ daje ona nową, niesamowitą przestrzeń dla kreatywności wszelkiego rodzaju, nie tylko związanej z informatyką. Nie ma wolnego czasu, więc go nie spędza, dlatego wybiera taką pracę, w której uzasadniona jest duża ilość czytania, planszówkowania i pisania programów, które “robią coś fajnego”.

Dawid Aleksy Dorożyński

Urodzony w Piotrkowie Trybunalskim. Kompozytor, aranżer, producent muzyczny, pianista, klarnecista, pedagog. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. dr hab. Agaty Zubel-Moc oraz dr Sebastiana Ładyżyńskiego.

W swojej twórczości skupia się przede wszystkim na szeroko pojętej emocjonalności, jednocześnie muzycznej ilustracyjności. Inspirują go własne doświadczenia, uczucia innych ludzi, a także dźwięki oraz obserwacje otaczającego go środowiska. Uwielbia patrzeć, analizować i przelewać w partytury emocje. Ogromną wartość mają dla niego gesty, które w swojej naturze wyrażają więcej niż niewypowiedziane myśli. 

Dużą miłością darzy naturę, choć najsilniej oddziałują na niego widoki gór. Kunszt aranżacji i kompozycji jest dla niego niezwykle ważny. Uważa, że te dwie dziedziny – choć tak bardzo odległe – są ze sobą połączone i w każdym przypadku wymagają twórczego, jednocześnie bardzo indywidualnego oraz barwowego postrzegania. W swoim dorobku ma utwory o zróżnicowanym składzie: na orkiestry kameralne, symfoniczne, chóralne, a także solistyczne: głównie gitarowe
i fortepianowe. Pisze również muzykę teatralną, która z powodzeniem wzbogaciła już nie jeden spektakl. Nie lubi ograniczeń. Uważa, że życie, tak samo jak twórczość i muzyka w ogóle, to źródło nieskończonych możliwości.

Jako pedagog dąży do zarażenia młodych ludzi muzyką, nie tylko tą, którą doskonale zna, ale i tą, którzy oni sami znają. Poszukuje ścieżek i indywidualnie podchodzi do oczekiwań uczniów. Uważa, że kilka gram brawury, nie powinno wpływać na gram chęci wiedzy. Ma otwarty umysł, na nowe wyzwania, jak i oczekiwania.

Kuba Bielawski, nauczyciel Polskiego, Historii i Geografii

Jakub Bielawski

Jakub Bielawski to Osobowość Roku 2022 w kategorii Kultura (konkurs redakcji Gazety Wrocławskiej). Prywatnie
woli pracować z dziećmi niż z dorosłymi, ale w większości rozmów nie chce się do tego nie przyznawać. Ukończył studia historyczne ze specjalizacją pedagogiczną na Uniwersytecie Wrocławskim i nadal bawi się w tak zwany samorozwój naukowy. 

W swojej pracy stara się zaszczepić w podopiecznych ciekawość do świata, literatury i kultury. Stawia na budowanie autorytetu poprzez dobry przykład i przedkłada partnerską relację ponad pruską hierarchiczność. 

Zainspirowany eksperymentem z Summerhill postawił sobie za cel zawodowy spróbować doświadczyć tego typu rozwiązań w Polsce i w ten sposób trafił do Galileo. Zajmuje się tam głównie historią, polskim i geografią. W wolnych chwilach pisze smutne książki i gra namiętnie w papierowe RPG. Miłośnik swojej żony i kotów.

Alina Garipova

Alina ukończyła lingwistykę na kierunku Teoria i Metody Nauczania Języków Obcych i Kultur. Jej praca magisterska dotyczyła tego jak uczyć i rozwijać wśród uczniów zdolności efektywnego czytania w języku angielskim. Uczestniczyła w międzynarodowym programie Europejskiego Korpusu Solidarności (Erasmus+), dzięki któremu trafiła do nas. 

W Galileo uczy angielskiego, a w zamian dostaje od naszych uczniów improwizowane lekcje polskiego. Jeżeli śledzicie szkolny profil na Instagramie, to ona jest autorką dużej części zdjęć zza kulis działalności Szkoły. 

Znawczyni talentów i dzieł naszych uczniów. Często jest VIP-owską gościnią mini-koncertów obywających się w pracowni. Uwielbia literaturę klasyczną, taniec oraz poznawanie nowych miast i krajów.

Ewelina Sosnowska

Prywatnie jest na ostatniej prostej do zakończenia swojej przygody z bakteriami na Uniwersytecie Wrocławskim. Mama bardzo aktywnego brzdąca. 

W czasie wolnym pasjonatka wszelakich seriali w tym europejskich, amerykańskich, jak i azjatyckich. Marzy, żeby kiedyś zwiedzić Azję. Jeśli znajdzie czas, to z chęcią sięga po książki zarówno te o treściach fantastycznych, jak i kryminalnych. 

Na uczelni zawsze brała udział w przedsięwzięciach, które promowały naukę wśród młodych ludzi. W podobny sposób chciała dzielić się swoją wiedzą poza szkołą i tak trafiła do Galileo, gdzie uczy biologii.

Aleksandra Lechocka

Ola lubi być w ruchu, działać, tworzyć i wspomagać twórczość innych. Uwielbia poszukiwać i inspirować do poszukiwań swoje otoczenie. Uważa, że w edukacji i w życiu codziennym ważne są eksperymentowanie, rozwijanie wyobraźni i dobra, twórcza zabawa. 

Jej ulubione obszary działań to literatura, sztuka, teatr, przyroda i muzyka. Jest wielką zwolenniczką angażowania w proces uczenia ciała i emocji, oraz aktywnych metod edukacyjnych takich jak: drama, teatr, improwizacja sceniczna i działania plastyczne. Chętnie wykorzystuje je do poznawania literatury oraz rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych swoich podopiecznych. 

Z wykształcenia jest polonistką, zawodowo rozwija się w kierunku dramy, teatru dziecięcego i arteterapii.

Maria Danuta Galasiewicz

Danka jest nauczycielką fizyki z dużym doświadczeniem – pedagogicznym i życiowym. W swojej pracy zawsze umiała stworzyć partnerskie relacje z uczniami, dzięki czemu utalentowani w kierunkach ścisłych rozwijali skrzydła, a ci z innymi zainteresowaniami mogli skupić się na swoich pasjach. 

W III Liceum Ogólnokształcącym, w latach 1979-82, prowadziła zajęcia metodą niekonwencjonalną, bez ocen, opierając się na aktywności uczniów. W tamtych czasach była to innowacja pedagogiczna, wysoko oceniana przez uczniów, a poziom ich wykształcenia pozwalał na wybór dowolnie ambitnych kierunków studiów. 

Została trzykrotnie udekorowana Orderem Uśmiechu w III LO, SP nr 93 oraz w Liceum Ekonomicznym. Świat fizyki nie jest jej obcy, przez lata razem z mężem gościła w swoimi domu licznych czynnych naukowców z tej dziedziny, w tym kilku noblistów. 

Po latach bycia czynną emerytką postanowiła wrócić do nauczania w szkole i zdecydowała się zawitać w naszych progach.

Ewa Martynkien

Z wykształcenia germanistka, ale także pedagog, scenarzystka, reżyserka, pisarka dla dzieci oraz tutor i coach rodzinny. Wszystkie profesje zrodziły się z pasji, otwartości, zamiłowania do nauki i poznawania nowych rzeczy, ze wzlotów,  upadków i zaczynania raz jeszcze. 

Przygodę z pisaniem zaczynała jako scenarzystka związana z kanałem dziecięcym MiniMini+ oraz TeleTOON+. Obecnie pisze  historie dla młodszych dzieci oraz powieści dla nieco starszych czytelników. W twórczości pisarskiej interesują ją emocje, jakie wywołują trudne wydarzenia, nieobce w dzieciństwie nam wszystkim. 

Prywatnie uwielbia zwierzęta. W domu ma dwa psy Rikkusia i Ronję oraz koty Gucia i Jeżynę. Biega, jeździ na rowerze, czyta pasjami książki o rzekach, lasach, zwierzach i architekturze. A w wolnym czasie z zapałem uprawia „nicnierobienie”. 

Irmina Deręgowska-Białek

Irmina jest pedagożką z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi. Ukończyła studia na kierunkach: poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna, terapia zajęciowa, zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz liczne kursy i szkolenia m. in.: Trening Umiejętności Społecznych, elementy integracji sensorycznej w pracy nauczyciela, Sensoplastyka®, Ergoterapia i terapia ręki, elementy metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne; zdobytą wiedzę aktywnie wykorzystuje podczas prowadzonych zajęć. W swojej pracy stosuje różne metody i techniki podążając za potrzebami dzieci. Ważne jest dla niej budowanie relacji
i wspieranie sfery emocjonalnej, a także rozwój kompetencji emocjonalno – społecznych podopiecznych. 

Jest osobą spontaniczną, pogodną i pełną energii. Zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym stawia na nieszablonowe podejście, kreatywność oraz dobrą zabawę.

W czasie wolnym przemierza okoliczne lasy ze swoimi trzema psiakami, uczestniczy w warsztatach tropienia użytkowego oraz wykrywania zapachu, a także podróżuje z przyczepą po Polsce i Europie.

W ePicentrum zajmuje się koordynowaniem prac zespołu oraz prowadzi warsztaty.

Wojtek Gawlik

Wojtek uwielbia nauki ścisłe. Lubi też o nich opowiadać na spotkaniach z młodzieżą, a także pisać (m.in. na swoim fanpage’u Edu-klaster). Jest ciekawski i lubi się uczyć, bo dzięki temu znajduje kolejne pomysły na to, jak zainteresować młodych ludzi tym niezwykłym światem wokół nas. 

Dla Wojtka najwspanialsze w pracy z młodzieżą jest to, gdy mierzy się z ich niezwykłymi pytaniami. Ale nie samym science żyje człowiek. 

Uprawia również sporty, takie jak m.in.: windsurfing, snowboard, wspinaczka czy piłka nożna.

Paulina Wojtyłło

Z wykształcenia politolog i marketingowiec oraz BHPowiec z doświadczeniem w samodzielnym administrowaniu biurem. 

Organizacja wydarzeń kulturalnych i nowoczesnych szkoleń to jej pasja. Drugim światem od dzieciństwa jest taniec, jednocześnie od wielu lat jest jego instruktorką.
 
Ma mainecoona Juliusza i za sobą skok na bungee, ze spadochronem i kilka innych ekstremalnych wyczynów 🙂 
 
Aktualnie w trakcie studiów pedagogicznych i to pewnie nie ostatnie jej słowo jeśli chodzi o edukację 🙂