Nasz zespół

Galileo-icons-07

Wasze dzieci są u nas wśród ludzi ciekawych i otwartych – na poglądy, idee, potrzeby, własny rozwój, kontakt z drugim człowiekiem; ludzi mądrych i wrażliwych, gotowych do popełniania błędów, przyznawania się do nich i uczenia się na nich. Ludzi potrafiących budować autentyczne relacje z drugim człowiekiem, ciepłych, świadomych własnych dążeń i celów, mających pasje.

Kluczowe są kompetencje społeczne – mamy miejsce zarówno dla osobowości barwnych, charyzmatycznych i szalonych, jak i dla wyciszonych, stonowanych, spokojnych. Od wszystkich oczekujemy zrozumienia procesów zachodzących w grupie, psychologii rozwojowej dziecka, dojrzałości emocjonalnej, ciekawości świata, cierpliwości i wielu innych cech, dzięki którym osoba ta czuje się u nas dobrze, a my cieszymy się, że jest z nami.

Osoba dorosła nie jest u nas nadzorcą. Jest raczej obserwatorem, przewodnikiem, opiekunem, doradcą, współpracownikiem, po prostu członkiem społeczności szkolnej.

Nasz zespół to osoby kompetentne, wykwalifikowane, nietuzinkowe i czerpiące ogromną przyjemność z pracy z dziećmi. 

Naszym zadaniem jest nie pozwolić, aby dziecięca ciekawość świata odeszła w zapomnienie, aby z czasem zmarnował się potencjał dziecka, aby przerodził się w stagnację i apatię zrezygnowanego dorosłego.

Chcemy pomóc dzieciom i młodzieży spełniać marzenia i staramy się to osiągnąć poprzez podążanie za ich potrzebami, wsłuchiwanie się w nie, dzielenie się wiedzą o możliwościach, ale także i ograniczeniach, jakie przed nimi stoją we współczesnym świecie.

I dzieci i nastolatki codziennie potrafią nas czymś zaskakiwać – dzięki temu i my się wiele uczymy. Dlatego uwielbiamy tę pracę! 😊

Katarzyna Walczak

Wielbicielka nauki, miłośniczka zwierząt, wyzwań, podróży, dobrego rocka i książek.

Mama dwóch niezwykłych chłopców.

Ma dar wynajdywania nietuzinkowych ludzi i działania z nimi, by tworzyć wyjątkowe miejsca – jak Galileo czy ePicentrum edukacyjne

Pośród licznych zajęć znajduje czas na uczenie angielskiego, rozmowy o małych i dużych sprawach oraz na zmienianie rzeczywistości, w tym kawałku, na który ma wpływ. Trwale uczulona na obłudę i fanatyzm, dba o to, żeby każdy człowiek dookoła niej był szanowany i miał przestrzeń do rozwoju. Filolożka angielska, tutorka, założycielka i szefowa Galileo oraz założycielka i prezeska Fundacji Swoją Drogą.

Ewelina Nanowska

Ewelina specjalizuje się w pedagogice specjalnej, szczególnie resocjalizacji i surdopedagogice, ale jej zainteresowania i kwalifikacje dotyczą wielu obszarów. 

Komunikacja werbalna i niewerbalna, terapia pedagogiczna, mechanizmy uzależnień, psychologia, samorozwój, wszelkiego rodzaju mechanizmy działania (na) człowieka – to tematy, które ją wciągają i często czytanie o nich zastępuje jej sen. W wolnych chwilach szyje, szydełkuje, fotografuje, rysuje i robi wiele innych rzeczy. Prywatnie mama Pawła, żona Damiana i miłośniczka zwierząt (zwłaszcza swoich: psa, trzech kotów, jeża, szczura i … lista może już być dłuższa). 

W Galileo jest wicedyrektorką, pedagogiem specjalnym, nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, plastyki i techniki. Prowadzi też zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i rewalidacyjne, a oprócz tego towarzyszy dzieciom w życiu codziennym. 

Poza Galileo prowadzi Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną Evemed, jest wiceprezeską Fundacji Swoją Drogą i zawsze, ale to zawsze coś studiuje…

Rozalia Ratuszniak – Naumowicz

Rozalia to pasjonatka rowerów, spacerów po górach i słodkiego lenistwa, zawsze w towarzystwie swoich psów Kudo i Kari, kota Wafla i męża Łukasza. 

Można o niej powiedzieć, że jest trochę jak człowiek orkiestra – ukończyła liceum plastyczne na kierunku fotografia, studia z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej, z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i Akademię Kina Światowego Nowych Horyzontów we Wrocławiu. 

W Galileo spełnia się jako pedagożka szkolna i tutorka, a także pomaga nam lepiej się komunikować na warsztatach kompetencji i komunikacji społecznych, dbać o swoje i innych bezpieczeństwo i trochę lepiej rozumieć jak działa świat społeczny. 

Przygody takie jak współtworzenie fluorescencyjnej pantomimy, udział w spływie kajakowym, czy urządzenie plenerowej pralni przed wejściem do szkoły należą do jej ulubionych, bo angażują dzieci i dorosłych we wspólne aktywności.

Patrycja Koziarzewska

Jak ostatnio lubi mówić – ma na imię Patrycja i gra na ukulele. Kiedyś na plażę zabierała sudoku, teraz ukulele 🙂 Lubi też góry! Choć ma już trochę lat, męża i dzieci, to odkrywa na własnej skórze, jak to dobrze iść swoją drogą! Poszukując różnych możliwości rozwoju swoich dzieci, zainteresowała się pedagogiką Marii Montessori i alternatywnymi nurtami edukacji i tak trafiła do Galileo. Uczy tu matmy, jak trzeba informatyki. To był ważny krok w jej rozwoju, bo na ten nigdy nie jest za późno, czasem tylko trzeba zmienić myślenie!

W ludziach ceni sobie szczerość. Sama zatem też szczerze odpowie zainteresowanym, dlaczego w sali matmy powiesiła zdjęcie Einsteina grającego na skrzypcach 🙂 Uważa, że matematyka jest szkołą wytrwałości, a ta przyda się każdemu!

Olga Simm

Jeśli nie siedzi z nosem w książce, to najpewniej z kimś rozmawia. Oprócz bycia z ludźmi i czytania, uwielbia gotować. 

W Galileo pracuje jako psycholog, nauczyciel języka polskiego i tutor. Na co dzień wspiera małych, średnich i dużych w mówieniu o swoich potrzebach, rozwiązywaniu trudnych sytuacji, podejmowaniu decyzji i byciu we wspólnej przestrzeni. 

Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała m.in. w Fundacji Bullerbyn i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Po warszawskich wojażach, zapuszcza korzenie we Wrocławiu, który odkrywa na nowo prawie każdego dnia. Prywatnie żona Maćka, mama Marceliny i Igi.

Jarosław Drapała

Jarek na co dzień przyjmuje postać adiunkta na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej. Zajmuje się wydobywaniem wiedzy z danych medycznych i programowaniem symulacji komputerowych zjawisk biologicznych.

Jego naturalnym środowiskiem jest interdyscyplinarna grupa osób rozwiązująca wspólny problem z pogranicza różnych dziedzin. Stąd wynika jego sposób nauczania dzieci w różnym wieku, 6+, 12+, a nawet 18+, polegający na zaangażowaniu młodego człowieka w rozwiązywanie problemów, przy okazji których nabywa wiedzę i umiejętności nie ograniczone do jednej wąskiej dziedziny. 

W Galileo skupia się na nauczaniu umiejętności programowania, ponieważ daje ona nową, niesamowitą przestrzeń dla kreatywności wszelkiego rodzaju, nie tylko związanej z informatyką. Nie ma wolnego czasu, więc go nie spędza, dlatego wybiera taką pracę, w której uzasadniona jest duża ilość czytania, planszówkowania i pisania programów, które “robią coś fajnego”.

Alina Garipova

Alina ukończyła lingwistykę na kierunku Teoria i Metody Nauczania Języków Obcych i Kultur. Jej praca magisterska dotyczyła tego jak uczyć i rozwijać wśród uczniów zdolności efektywnego czytania w języku angielskim. Uczestniczyła w międzynarodowym programie Europejskiego Korpusu Solidarności (Erasmus+), dzięki któremu trafiła do nas. 

W Galileo uczy angielskiego, a w zamian dostaje od naszych uczniów improwizowane lekcje polskiego. Jeżeli śledzicie szkolny profil na Instagramie, to ona jest autorką dużej części zdjęć zza kulis działalności Szkoły. 

Znawczyni talentów i dzieł naszych uczniów. Często jest VIP-owską gościnią mini-koncertów obywających się w pracowni. Uwielbia literaturę klasyczną, taniec oraz poznawanie nowych miast i krajów.

Ewelina Sosnowska

Prywatnie jest na ostatniej prostej do zakończenia swojej przygody z bakteriami na Uniwersytecie Wrocławskim. Mama bardzo aktywnego brzdąca. 

W czasie wolnym pasjonatka wszelakich seriali w tym europejskich, amerykańskich, jak i azjatyckich. Marzy, żeby kiedyś zwiedzić Azję. Jeśli znajdzie czas, to z chęcią sięga po książki zarówno te o treściach fantastycznych, jak i kryminalnych. 

Na uczelni zawsze brała udział w przedsięwzięciach, które promowały naukę wśród młodych ludzi. W podobny sposób chciała dzielić się swoją wiedzą poza szkołą i tak trafiła do Galileo, gdzie uczy biologii.

Aleksandra Lechocka

Ola lubi być w ruchu, działać, tworzyć i wspomagać twórczość innych. Uwielbia poszukiwać i inspirować do poszukiwań swoje otoczenie. Uważa, że w edukacji i w życiu codziennym ważne są eksperymentowanie, rozwijanie wyobraźni i dobra, twórcza zabawa. 

Jej ulubione obszary działań to literatura, sztuka, teatr, przyroda i muzyka. Jest wielką zwolenniczką angażowania w proces uczenia ciała i emocji, oraz aktywnych metod edukacyjnych takich jak: drama, teatr, improwizacja sceniczna i działania plastyczne. Chętnie wykorzystuje je do poznawania literatury oraz rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych swoich podopiecznych. 

Z wykształcenia jest polonistką, zawodowo rozwija się w kierunku dramy, teatru dziecięcego i arteterapii.

Ewa Martynkien

W Szkołach Galileo uczy języka niemieckiego, prowadzi grupę kreatywną Pifnica Art Zone, jest odpowiedzialna za tutoring. 

Z wykształcenia germanistka, ale także pedagożka, scenarzystka, reżyserka, pisarka dla dzieci oraz tutorka i coach rodzinny. Wszystkie profesje zrodziły się z pasji, otwartości, zamiłowania do nauki i poznawania nowych rzeczy, ze wzlotów,  upadków i zaczynania raz jeszcze. 

Przygodę z pisaniem zaczynała jako scenarzystka związana z kanałem dziecięcym MiniMini+ oraz TeleTOON+. Obecnie pisze  historie dla młodszych dzieci oraz powieści dla nieco starszych czytelników. W twórczości pisarskiej interesują ją emocje, jakie wywołują trudne wydarzenia, nieobce w dzieciństwie nam wszystkim. 

Prywatnie uwielbia zwierzęta. Opiekuje się gromadką adopciaków. Biega, jeździ na rowerze, czyta pasjami książki o rzekach, lasach, zwierzach i architekturze. Z pasją uprawia ogródek w filozofii permakultury.

Irmina Deręgowska-Białek

Irmina to pedagożka z prawdziwą pasją i wieloletnim doświadczeniem w pracy z dzieciakami. Ma na swoim koncie kilka kierunków studiów – poradnictwo i pomoc psychopedagogiczną, terapię zajęciową oraz zintegrowaną edukację wczesnoszkolną i przedszkolną. Do tego dorzuciła sporo kursów i szkoleń, jak Trening Umiejętności Społecznych, sensoryka w pracy nauczyciela, Sensoplastyka®, ergoterapia, terapia ręki, czy też elementy metody Ruchu Rozwijającego Sherborne. Wszystko to przekłada na konkretne działania w swojej codziennej pracy z Młodszakami. 

Irmina stawia na różnorodność metod i technik, zawsze dopasowując się do potrzeb dzieci. Kluczowe dla niej jest budowanie relacji, wspieranie emocji i rozwijanie kompetencji społecznych swoich podopiecznych.

Jest osobą pełną życia, spontaniczną i pełną energii. Zarówno w pracy, jak i prywatnie, lubi nieszablonowe podejście, kreatywność i po prostu dobrą zabawę.

Po godzinach uwielbia przemierzać okoliczne lasy z trzema psiakami, bierze udział w warsztatach tropienia i wykrywania zapachów. A jak tylko ma wolną chwilę, pakuje walizki i rusza w podróż, żeby odkrywać nowe miejsca. W Galileo pełni rolę wicedyrektorki ds. edukacji wczesnoszkolnej, nauczycielki i pedagożki.

Wojtek Gawlik

Wojtek uwielbia nauki ścisłe. Lubi też o nich opowiadać na spotkaniach z młodzieżą, a także pisać (m.in. na swoim fanpage’u Edu-klaster). Jest ciekawski i lubi się uczyć, bo dzięki temu znajduje kolejne pomysły na to, jak zainteresować młodych ludzi tym niezwykłym światem wokół nas. 

Dla Wojtka najwspanialsze w pracy z młodzieżą jest to, gdy mierzy się z ich niezwykłymi pytaniami. Ale nie samym science żyje człowiek. 

Uprawia również sporty, takie jak m.in.: windsurfing, snowboard, wspinaczka czy piłka nożna.

Taisiia Khramova

Uważa, że najlepszą opcją spędzania czasu jest zostanie w domu i czytanie przez cały wieczór. Jak nie możecie jej nigdzie znaleźć, wystarczy tylko powiedzieć coś o książkach, a na pewno szybko się znajdzie i dołączy do rozmowy.

Zawsze siedzi wśród podręczników, filmów dokumentalnych, wycieczek do muzeum i kolejnych, kolejnych kursów i zajęć, żeby tylko uczyć się czegoś nowego. Płynnie posługuje się trzema językami obcymi (angielski, polski, japoński) i nie zamierza na tym skończyć, bo jej marzeniem z dzieciństwa jest znać ich siedem.

Uważa, że nie ma sensu mieć jednego hobby, więc ma ich dużo. Wśród nich są np. nauka języków, rysowanie, śpiew, siłownia, pisanie wierszy, kino, kultura i sztuka.

W Galileo najwięcej czasu spędza z Młodszakami i na kółku kultury japońskiej z Ewą, pracuje też nad uruchomieniem kursu języka japońskiego.

W życiu prywatnym jest po prostu córką wspaniałych rodziców, i „starszą siostrą” dwóch przesympatycznych jamniczków. Jak wszyscy w Galileo – uwielbia zwierzaki 😊

Bartek Malinowski

Pasjonat rytmów wszelakich z artystycznym zacięciem. Bębniarz i perkusjonalista z 25 letnim doświadczeniem, gitarzysta, wokalista, muzyk sesyjny, konferansjer, dj, wodzirej, animator, wolontariusz, tekściarz, autor tomiku „ja tak króciutko..” [co widać po niniejszej notce], autor bajek dla dorosłych, twórca autorskich animacji tanecznych i zabaw integracyjnych z rytmem, człowiek z niekończącą się kreatywnością.
Łączy muzykę bębnów afrykańskich z muzyką poważną, jazzem, chorałem gregoriańskim, reggae, ska, folkiem, muzyką średniowieczną, punk rockiem czy ciężkimi brzmieniami metalu. Zakochany w nieregularnych podziałach rytmicznych metrum: 9/8 , 5/4 , 7/8.

Współpracował z osobami niepełnosprawnymi słuchowo, uczestniczył w projektach muzycznych grając w więzieniach, działał w wolontariacie w Domu Dziecka. Organizator zbiórek i koncertów charytatywnych dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym i guzem mózgu.

Współpracował muzycznie z zespołami: Chudoba, 40i30na70, Roderyk, Mitlos, Artrio, Szkoła bębnów – Piotr Gospodarczyk, zespół N.O.End, Być Morze (to nie błąd – taka jest nazwa zespołu), Ozzy Rain, z takimi muzykami jak: Jacek Krzaklewski (zespół Perfect) w projekcie muzycznym Motka Fesler, czy zawodowymi muzykami sceny Vertigo Jazz Club takimi jak Malwina Rabenda czy jazzowym pianistą Andrzejem Waśniewskim. Współpracował też z Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego (CIRS) organizując na Pergoli Wrocławskiej warsztaty bębniarskie wraz z zespołem FOLIBA. Współpracował też z Artystami Wrocławskiej Sceny pod Regałem, Razem z Muzykami Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego współtworzył projekt „mój pierwszy koncert” gdzie razem z podopiecznymi Fundacji Brata Alberta oraz dziećmi ze szkół w Wiszni Małej występował na scenie NFMu. Uczestniczył też w projekcie z chórem Feniks grając na bębnach afrykańskich prowadzonym przez Chórmistrzynię i Panią Profesor Sztuk Muzycznych Agnieszkę Franków-Żelazny.

To tylko część muzycznych przygód. 😊

Prywatnie… mąż cudownej żony, romantyk, gawędziarz, niepoprawny optymista, lubiący ludzi i pracę wśród ludzi, chodzący swoimi ścieżkami, lubi wyzwania i wyzwania lubią jego, spontaniczny, hobbystycznie pracuje z drewnem, uwielbia koncerty (a w szczególności pogowanie i zdzieranie strun głosowych), lubi.. rowerowe podróże, górskie survivale, spontaniczne muzykowanie i słuchanie punk rocka gdy czas na sprzątanie mieszkania.. Lubi być dobry, bo wie że dobro wraca… a gdy się w coś wkręca to na 200%. Na przykład w Galileo 😊

Agata Karcz 

Z wykształcenia architektka, z zamiłowania projektantka torebek, obecnie sprawuje pieczę nad tym co się dzieje w szkolnym biurze. Jest osobą spokojną i oszczędną w słowach, uważną i wrażliwą, z podróży woli te mniejsze (uważa, że zachwyt nad światem można przeżyć również w drodze z kuchni do pokoju).

W wolnym czasie spaceruje z psem i podziwia słońce migoczące między liśćmi, praktykuje mindfulness, układa puzzle, rozwiązuje sudoku, czyta książki, przestawia meble i maluje ściany 🙂

Droga rodzicielska poprowadziła ją przez zainteresowanie się filozofią Marii Montessori, porozumieniem bez przemocy (NVC) i ogólnie psychologią związaną z rodzicielstwem bliskości. Utożsamia się z cytatem „Nie ma dzieci – są ludzie”. Mama dwójki dzieci, które obecnie uczą się w szkole Galileo.

Klaudia Szyszka 

Klaudia na co dzień jest studentką ostatniego roku Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej. Uwielbia dzieci, a praca z nimi jest dla niej niezwykle inspirująca i sprawia jej wiele radości. Wakacje spędza na koloniach jako wychowawczyni, gdzie tworzy zajęcia o różnorodnej tematyce.

W pracy opiera się na dobrych relacjach, szacunku i zabawie. Bliscy mówią o niej, że jest artystyczną duszą. Ukończyła szkołę muzyczną z zakresu gry na fortepianie, uwielbia śpiewać i tańczyć, hobbystycznie gra na ukulele, a od niedawna próbuje również swoich sił w musicalu. 

Gdy tylko pojawia się śnieg, stara się znaleźć wolną chwilę, by uciec na stok i pozjeżdżać na nartach. Jest także wielką miłośniczką kotów.

Karolina Nowakowska 

Karolina z wykształcenia jest biotechnolożką, z zamiłowania przyrodnikiem. Ma bzika na punkcie zwierząt i roślin; po godzinach jest zoopsycholożką psów i kotów pod przydomkiem Follow The Tail oraz dumną opiekunką super stada – trzech kotów i dwóch psów. 

Budowanie relacji i udana komunikacja ze zwierzętami i ludźmi to dziedziny, w których ciągle się kształci i rozwija. Nie ogranicza się jednak do kręgowców, hoduje również robale (straszyki i patyczaki), a trzymanie ptasznika na dłoni zalicza jako jedno ze swoich największych osiągnięć (pokonała arachnofobię!). 

Jak nie wiadomo, gdzie jest, to prawdopodobnie spaceruje z psami lub leży na łące, obserwując owady lub fotografując zioła. W Galileo zaszczepia w innych swoją miłość do natury – zarówno jako opiekunka Młodszaków jak i wsparcie w zakresie biologii, chemii i fizyki.

Andrzej Bodnar 

Sam o sobie mówi tak:

Jestem pasjonatem fizyki, matematyki oraz filozofii społecznej, a swoją edukacyjną ścieżkę kontynuuję w szkole doktorskiej na Politechnice Wrocławskiej. Prywatnie jestem mężem i ojcem trójki dzieci, które również są częścią społeczności Galileo – niezależnie od zakończenia edukacji, to miejsce, które wspiera ich rozwój.

Moje podejście do edukacji opiera się na przekonaniu, że nauka powinna odbywać się w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb i zainteresowań każdego dziecka. Wierzę, że kluczem do efektywnego uczenia się jest naturalna ciekawość oraz odkrycie własnej wizji świata, która tworzy spójną całość.

Prywatnie uwielbiam góry i wycieczki rowerowe – kontakt z naturą daje mi inspirację i równowagę. Z radością obserwuję, jak dzieci w Galileo wchłaniają wiedzę, gdy poczują, że odkryły “łańcuch” łączący ich zrozumienie człowieka i otaczającego świata.

Marcin Szczap 

Marcin. Jest z nami od roku, a jakby od zawsze. Jeśli zerkniecie do encyklopedii, powinien wyświetlić się pod frazą „złota rączka”. Potrafi naprawić absolutnie wszystko, co nie działa, zbudować wszystko, czego trzeba, wymyślić rozwiązania, bez których doprawdy nie wiadomo, jak człowiek żył do tej pory. Jesli czegoś nie wie, to szybko się dowiaduje i potem już wie. Jest zawsze, wszędzie, naraz, chętny do pomocy i dostępny, gdy coś – albo ktoś – tej pomocy wymaga. Ten gość po prostu umie we wszystko 😊
Prywatnie tata trzech super chłopaków, nie lubi się nudzić ani siedzieć w miejscu, ceni rozwój i urozmaicenie w każdej dziedzinie życia 😊