Nasz zespół

Galileo-icons-07

Wasze dzieci są u nas wśród ludzi ciekawych i otwartych – na poglądy, idee, potrzeby, własny rozwój, kontakt z drugim człowiekiem; ludzi mądrych i wrażliwych, gotowych do popełniania błędów, przyznawania się do nich i uczenia się na nich. Ludzi potrafiących budować autentyczne relacje z drugim człowiekiem, ciepłych, świadomych własnych dążeń i celów, mających pasje.

Kluczowe są kompetencje społeczne – mamy miejsce zarówno dla osobowości barwnych, charyzmatycznych i szalonych, jak i dla wyciszonych, stonowanych, spokojnych. Od wszystkich oczekujemy zrozumienia procesów zachodzących w grupie, psychologii rozwojowej dziecka, dojrzałości emocjonalnej, ciekawości świata, cierpliwości i wielu innych cech, dzięki którym osoba ta czuje się u nas dobrze, a my cieszymy się, że jest z nami.

Osoba dorosła nie jest u nas nadzorcą. Jest raczej obserwatorem, przewodnikiem, opiekunem, doradcą, współpracownikiem, po prostu członkiem społeczności szkolnej.

Nasz zespół to osoby kompetentne, wykwalifikowane, nietuzinkowe i czerpiące ogromną przyjemność z pracy z dziećmi. 

Naszym zadaniem jest nie pozwolić, aby dziecięca ciekawość świata odeszła w zapomnienie, aby z czasem zmarnował się potencjał dziecka, aby przerodził się w stagnację i apatię zrezygnowanego dorosłego.

Chcemy pomóc dzieciom i młodzieży spełniać marzenia i staramy się to osiągnąć poprzez podążanie za ich potrzebami, wsłuchiwanie się w nie, dzielenie się wiedzą o możliwościach, ale także i ograniczeniach, jakie przed nimi stoją we współczesnym świecie.

I dzieci i nastolatki codziennie potrafią nas czymś zaskakiwać – dzięki temu i my się wiele uczymy. Dlatego uwielbiamy tę pracę! 😊

Katarzyna Walczak

Wielbicielka nauki, miłośniczka zwierząt, wyzwań, podróży, dobrego rocka i książek.

Mama dwóch niezwykłych chłopców.

Ma dar wynajdywania nietuzinkowych ludzi i działania z nimi, by tworzyć wyjątkowe miejsca – jak Galileo czy ePicentrum edukacyjne

Pośród licznych zajęć znajduje czas na uczenie angielskiego, rozmowy o małych i dużych sprawach oraz na zmienianie rzeczywistości, w tym kawałku, na który ma wpływ. Trwale uczulona na obłudę i fanatyzm, dba o to, żeby każdy człowiek dookoła niej był szanowany i miał przestrzeń do rozwoju. Filolożka angielska, tutorka, założycielka i szefowa Galileo oraz założycielka i prezeska Fundacji Swoją Drogą.

Ewelina Nanowska

Ewelina specjalizuje się w pedagogice specjalnej, szczególnie resocjalizacji i surdopedagogice, ale jej zainteresowania i kwalifikacje dotyczą wielu obszarów. 

Komunikacja werbalna i niewerbalna, terapia pedagogiczna, mechanizmy uzależnień, psychologia, samorozwój, wszelkiego rodzaju mechanizmy działania (na) człowieka – to tematy, które ją wciągają i często czytanie o nich zastępuje jej sen. W wolnych chwilach szyje, szydełkuje, fotografuje, rysuje i robi wiele innych rzeczy. Prywatnie mama Pawła, żona Damiana i miłośniczka zwierząt (zwłaszcza swoich: psa, trzech kotów, jeża, szczura i … lista może już być dłuższa). 

W Galileo jest wicedyrektorką, pedagogiem specjalnym, nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, plastyki i techniki. Prowadzi też zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i rewalidacyjne, a oprócz tego towarzyszy dzieciom w życiu codziennym. 

Poza Galileo prowadzi Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną Evemed, jest wiceprezeską Fundacji Swoją Drogą i zawsze, ale to zawsze coś studiuje…

Rozalia Ratuszniak – Naumowicz

Rozalia to pasjonatka rowerów, spacerów po górach i słodkiego lenistwa, zawsze w towarzystwie swoich psów Kudo i Kari, kota Wafla i męża Łukasza. 

Można o niej powiedzieć, że jest trochę jak człowiek orkiestra – ukończyła liceum plastyczne na kierunku fotografia, studia z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej, z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i Akademię Kina Światowego Nowych Horyzontów we Wrocławiu. 

W Galileo spełnia się jako pedagożka szkolna i tutorka, a także pomaga nam lepiej się komunikować na warsztatach kompetencji i komunikacji społecznych, dbać o swoje i innych bezpieczeństwo i trochę lepiej rozumieć jak działa świat społeczny. 

Przygody takie jak współtworzenie fluorescencyjnej pantomimy, udział w spływie kajakowym, czy urządzenie plenerowej pralni przed wejściem do szkoły należą do jej ulubionych, bo angażują dzieci i dorosłych we wspólne aktywności.

Patrycja Koziarzewska

Jak ostatnio lubi mówić – ma na imię Patrycja i gra na ukulele. Kiedyś na plażę zabierała sudoku, teraz ukulele 🙂 Lubi też góry! Choć ma już trochę lat, męża i dzieci, to odkrywa na własnej skórze, jak to dobrze iść swoją drogą! Poszukując różnych możliwości rozwoju swoich dzieci, zainteresowała się pedagogiką Marii Montessori i alternatywnymi nurtami edukacji i tak trafiła do Galileo. Uczy tu matmy, jak trzeba informatyki. To był ważny krok w jej rozwoju, bo na ten nigdy nie jest za późno, czasem tylko trzeba zmienić myślenie!

W ludziach ceni sobie szczerość. Sama zatem też szczerze odpowie zainteresowanym, dlaczego w sali matmy powiesiła zdjęcie Einsteina grającego na skrzypcach 🙂 Uważa, że matematyka jest szkołą wytrwałości, a ta przyda się każdemu!

Olga Simm

Jeśli nie siedzi z nosem w książce, to najpewniej z kimś rozmawia. Oprócz bycia z ludźmi i czytania, uwielbia gotować. 

W Galileo pracuje jako psycholog, nauczyciel języka polskiego i tutor. Na co dzień wspiera małych, średnich i dużych w mówieniu o swoich potrzebach, rozwiązywaniu trudnych sytuacji, podejmowaniu decyzji i byciu we wspólnej przestrzeni. 

Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała m.in. w Fundacji Bullerbyn i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Po warszawskich wojażach, zapuszcza korzenie we Wrocławiu, który odkrywa na nowo prawie każdego dnia. Prywatnie żona Maćka, mama Marceliny i Igi.

Jarosław Drapała

Jarek na co dzień przyjmuje postać adiunkta na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej. Zajmuje się wydobywaniem wiedzy z danych medycznych i programowaniem symulacji komputerowych zjawisk biologicznych.

Jego naturalnym środowiskiem jest interdyscyplinarna grupa osób rozwiązująca wspólny problem z pogranicza różnych dziedzin. Stąd wynika jego sposób nauczania dzieci w różnym wieku, 6+, 12+, a nawet 18+, polegający na zaangażowaniu młodego człowieka w rozwiązywanie problemów, przy okazji których nabywa wiedzę i umiejętności nie ograniczone do jednej wąskiej dziedziny. 

W Galileo skupia się na nauczaniu umiejętności programowania, ponieważ daje ona nową, niesamowitą przestrzeń dla kreatywności wszelkiego rodzaju, nie tylko związanej z informatyką. Nie ma wolnego czasu, więc go nie spędza, dlatego wybiera taką pracę, w której uzasadniona jest duża ilość czytania, planszówkowania i pisania programów, które “robią coś fajnego”.

Alina Garipova

Alina ukończyła lingwistykę na kierunku Teoria i Metody Nauczania Języków Obcych i Kultur. Jej praca magisterska dotyczyła tego jak uczyć i rozwijać wśród uczniów zdolności efektywnego czytania w języku angielskim. Uczestniczyła w międzynarodowym programie Europejskiego Korpusu Solidarności (Erasmus+), dzięki któremu trafiła do nas. 

W Galileo uczy angielskiego, a w zamian dostaje od naszych uczniów improwizowane lekcje polskiego. Jeżeli śledzicie szkolny profil na Instagramie, to ona jest autorką dużej części zdjęć zza kulis działalności Szkoły. 

Znawczyni talentów i dzieł naszych uczniów. Często jest VIP-owską gościnią mini-koncertów obywających się w pracowni. Uwielbia literaturę klasyczną, taniec oraz poznawanie nowych miast i krajów.

Ewelina Sosnowska

Prywatnie jest na ostatniej prostej do zakończenia swojej przygody z bakteriami na Uniwersytecie Wrocławskim. Mama bardzo aktywnego brzdąca. 

W czasie wolnym pasjonatka wszelakich seriali w tym europejskich, amerykańskich, jak i azjatyckich. Marzy, żeby kiedyś zwiedzić Azję. Jeśli znajdzie czas, to z chęcią sięga po książki zarówno te o treściach fantastycznych, jak i kryminalnych. 

Na uczelni zawsze brała udział w przedsięwzięciach, które promowały naukę wśród młodych ludzi. W podobny sposób chciała dzielić się swoją wiedzą poza szkołą i tak trafiła do Galileo, gdzie uczy biologii.

Aleksandra Lechocka

Ola lubi być w ruchu, działać, tworzyć i wspomagać twórczość innych. Uwielbia poszukiwać i inspirować do poszukiwań swoje otoczenie. Uważa, że w edukacji i w życiu codziennym ważne są eksperymentowanie, rozwijanie wyobraźni i dobra, twórcza zabawa. 

Jej ulubione obszary działań to literatura, sztuka, teatr, przyroda i muzyka. Jest wielką zwolenniczką angażowania w proces uczenia ciała i emocji, oraz aktywnych metod edukacyjnych takich jak: drama, teatr, improwizacja sceniczna i działania plastyczne. Chętnie wykorzystuje je do poznawania literatury oraz rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych swoich podopiecznych. 

Z wykształcenia jest polonistką, zawodowo rozwija się w kierunku dramy, teatru dziecięcego i arteterapii.

Ewa Martynkien

W Szkołach Galileo uczy języka niemieckiego, prowadzi grupę kreatywną Pifnica Art Zone, jest odpowiedzialna za tutoring. 

Z wykształcenia germanistka, ale także pedagożka, scenarzystka, reżyserka, pisarka dla dzieci oraz tutorka i coach rodzinny. Wszystkie profesje zrodziły się z pasji, otwartości, zamiłowania do nauki i poznawania nowych rzeczy, ze wzlotów,  upadków i zaczynania raz jeszcze. 

Przygodę z pisaniem zaczynała jako scenarzystka związana z kanałem dziecięcym MiniMini+ oraz TeleTOON+. Obecnie pisze  historie dla młodszych dzieci oraz powieści dla nieco starszych czytelników. W twórczości pisarskiej interesują ją emocje, jakie wywołują trudne wydarzenia, nieobce w dzieciństwie nam wszystkim. 

Prywatnie uwielbia zwierzęta. Opiekuje się gromadką adopciaków. Biega, jeździ na rowerze, czyta pasjami książki o rzekach, lasach, zwierzach i architekturze. Z pasją uprawia ogródek w filozofii permakultury.

Irmina Deręgowska-Białek

Irmina to pedagożka z prawdziwą pasją i wieloletnim doświadczeniem w pracy z dzieciakami. Ma na swoim koncie kilka kierunków studiów – poradnictwo i pomoc psychopedagogiczną, terapię zajęciową oraz zintegrowaną edukację wczesnoszkolną i przedszkolną. Do tego dorzuciła sporo kursów i szkoleń, jak Trening Umiejętności Społecznych, sensoryka w pracy nauczyciela, Sensoplastyka®, ergoterapia, terapia ręki, czy też elementy metody Ruchu Rozwijającego Sherborne. Wszystko to przekłada na konkretne działania w swojej codziennej pracy z Młodszakami. 

Irmina stawia na różnorodność metod i technik, zawsze dopasowując się do potrzeb dzieci. Kluczowe dla niej jest budowanie relacji, wspieranie emocji i rozwijanie kompetencji społecznych swoich podopiecznych.

Jest osobą pełną życia, spontaniczną i pełną energii. Zarówno w pracy, jak i prywatnie, lubi nieszablonowe podejście, kreatywność i po prostu dobrą zabawę.

Po godzinach uwielbia przemierzać okoliczne lasy z trzema psiakami, bierze udział w warsztatach tropienia i wykrywania zapachów. A jak tylko ma wolną chwilę, pakuje walizki i rusza w podróż, żeby odkrywać nowe miejsca. W Galileo pełni rolę wicedyrektorki ds. edukacji wczesnoszkolnej, nauczycielki i pedagożki.

Wojtek Gawlik

Wojtek uwielbia nauki ścisłe. Lubi też o nich opowiadać na spotkaniach z młodzieżą, a także pisać (m.in. na swoim fanpage’u Edu-klaster). Jest ciekawski i lubi się uczyć, bo dzięki temu znajduje kolejne pomysły na to, jak zainteresować młodych ludzi tym niezwykłym światem wokół nas. 

Dla Wojtka najwspanialsze w pracy z młodzieżą jest to, gdy mierzy się z ich niezwykłymi pytaniami. Ale nie samym science żyje człowiek. 

Uprawia również sporty, takie jak m.in.: windsurfing, snowboard, wspinaczka czy piłka nożna.

Taisiia Khramova

Uważa, że najlepszą opcją spędzania czasu jest zostanie w domu i czytanie przez cały wieczór. Jak nie możecie jej nigdzie znaleźć, wystarczy tylko powiedzieć coś o książkach, a na pewno szybko się znajdzie i dołączy do rozmowy.

Zawsze siedzi wśród podręczników, filmów dokumentalnych, wycieczek do muzeum i kolejnych, kolejnych kursów i zajęć, żeby tylko uczyć się czegoś nowego. Płynnie posługuje się trzema językami obcymi (angielski, polski, japoński) i nie zamierza na tym skończyć, bo jej marzeniem z dzieciństwa jest znać ich siedem.

Uważa, że nie ma sensu mieć jednego hobby, więc ma ich dużo. Wśród nich są np. nauka języków, rysowanie, śpiew, siłownia, pisanie wierszy, kino, kultura i sztuka.

W Galileo najwięcej czasu spędza z Młodszakami i na kółku kultury japońskiej z Ewą, pracuje też nad uruchomieniem kursu języka japońskiego.

W życiu prywatnym jest po prostu córką wspaniałych rodziców, i „starszą siostrą” dwóch przesympatycznych jamniczków. Jak wszyscy w Galileo – uwielbia zwierzaki 😊

Bartek Malinowski

Pasjonat rytmów wszelakich z artystycznym zacięciem. Bębniarz i perkusjonalista z 25 letnim doświadczeniem, gitarzysta, wokalista, muzyk sesyjny, konferansjer, dj, wodzirej, animator, wolontariusz, tekściarz, autor tomiku „ja tak króciutko..” [co widać po niniejszej notce], autor bajek dla dorosłych, twórca autorskich animacji tanecznych i zabaw integracyjnych z rytmem, człowiek z niekończącą się kreatywnością.
Łączy muzykę bębnów afrykańskich z muzyką poważną, jazzem, chorałem gregoriańskim, reggae, ska, folkiem, muzyką średniowieczną, punk rockiem czy ciężkimi brzmieniami metalu. Zakochany w nieregularnych podziałach rytmicznych metrum: 9/8 , 5/4 , 7/8.

Współpracował z osobami niepełnosprawnymi słuchowo, uczestniczył w projektach muzycznych grając w więzieniach, działał w wolontariacie w Domu Dziecka. Organizator zbiórek i koncertów charytatywnych dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym i guzem mózgu.

Współpracował muzycznie z zespołami: Chudoba, 40i30na70, Roderyk, Mitlos, Artrio, Szkoła bębnów – Piotr Gospodarczyk, zespół N.O.End, Być Morze (to nie błąd – taka jest nazwa zespołu), Ozzy Rain, z takimi muzykami jak: Jacek Krzaklewski (zespół Perfect) w projekcie muzycznym Motka Fesler, czy zawodowymi muzykami sceny Vertigo Jazz Club takimi jak Malwina Rabenda czy jazzowym pianistą Andrzejem Waśniewskim. Współpracował też z Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego (CIRS) organizując na Pergoli Wrocławskiej warsztaty bębniarskie wraz z zespołem FOLIBA. Współpracował też z Artystami Wrocławskiej Sceny pod Regałem, Razem z Muzykami Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego współtworzył projekt „mój pierwszy koncert” gdzie razem z podopiecznymi Fundacji Brata Alberta oraz dziećmi ze szkół w Wiszni Małej występował na scenie NFMu. Uczestniczył też w projekcie z chórem Feniks grając na bębnach afrykańskich prowadzonym przez Chórmistrzynię i Panią Profesor Sztuk Muzycznych Agnieszkę Franków-Żelazny.

To tylko część muzycznych przygód. 😊

Prywatnie… mąż cudownej żony, romantyk, gawędziarz, niepoprawny optymista, lubiący ludzi i pracę wśród ludzi, chodzący swoimi ścieżkami, lubi wyzwania i wyzwania lubią jego, spontaniczny, hobbystycznie pracuje z drewnem, uwielbia koncerty (a w szczególności pogowanie i zdzieranie strun głosowych), lubi.. rowerowe podróże, górskie survivale, spontaniczne muzykowanie i słuchanie punk rocka gdy czas na sprzątanie mieszkania.. Lubi być dobry, bo wie że dobro wraca… a gdy się w coś wkręca to na 200%. Na przykład w Galileo 😊

Agata Karcz 

Z wykształcenia architektka, z zamiłowania projektantka torebek, obecnie sprawuje pieczę nad tym co się dzieje w szkolnym biurze. Jest osobą spokojną i oszczędną w słowach, uważną i wrażliwą, z podróży woli te mniejsze (uważa, że zachwyt nad światem można przeżyć również w drodze z kuchni do pokoju).

W wolnym czasie spaceruje z psem i podziwia słońce migoczące między liśćmi, praktykuje mindfulness, układa puzzle, rozwiązuje sudoku, czyta książki, przestawia meble i maluje ściany 🙂

Droga rodzicielska poprowadziła ją przez zainteresowanie się filozofią Marii Montessori, porozumieniem bez przemocy (NVC) i ogólnie psychologią związaną z rodzicielstwem bliskości. Utożsamia się z cytatem „Nie ma dzieci – są ludzie”. Mama dwójki dzieci, które obecnie uczą się w szkole Galileo.